הפרעות שינה

אם את מתקשה להירדם או לישון שנת לילה רצופה, אם את שוכבת ערה, מסתובבת מצד לצד במיטה, ולא מצליחה לישון מתוך דאגה שאת לא ישנה, אז את לא לבד.

בין העומס בעבודה, לבין העומס בבית, לבין סגנון החיים המודרני, רוב הסיכויים הם שאת לא ישנה מספיק. אבל בקרב נשים מעל גיל ארבעים, לחץ ועומס החיים אינם הגורמים העיקריים לנדודי שינה.

הגורם העיקרי הוא הורמונלי. סביב גיל ארבעים חלה ירידה הדרגתית בכמות האסטרוגן שהשחלות מפרישות. אסטרוגן הוא הורמון המין הנשי שמשפיע על מחזור השינה. מעבר להשפעה הישירה על איכות השינה, הירידה בכמות האסטרוגן משפיעה גם על תופעות רגשיות כמו, שינויים במצב הרוח, דיכאון, וחשיפה ללחצים סביבתיים, שגם הן מקושרות לנדודי שינה.

הקשר גם הפוך: נדודי שינה משפיעים על מצבי רוח, דיכאון והיכולת להתמודד עם לחצים.

מעבר לחשיבותה לבריאות הכללית והנפשית, שינה משפיעה גם על המראה החיצוני. שנת יופי אינה סתם מיתוס, היא מקושרת לתחושת ויטליות, ואף לירידה במשקל.

חשוב שתהיי במגע עם האופן בו השינה שלך מושפעת מתקופת מעבר זו, והדרכים שתוכלי לשפר את איכותה.