הזעת לילה

את מתעוררת באמצע הלילה, דביקה, הלב דופק, הסדינים רטובים מזיעה. את מתקשה להירגע ולהירדם בחזרה. הזעת לילה: למה זה קורה ומה אפשר לעשות כדי למנוע את זה?

נשים רבות סובלות מהתופעה הזו בגיל המעבר. הזעת לילה אינה אלה התגלמות גלי החום באמצע הלילה.

כמו גלי חום ביום, הזעת לילה נגרמת כתוצאה מירידה ברמת האסטרוגן בגוף. אסטרוגן משפיע על וויסות טמפרטורת הגוף. כשרמות האסטרוגן יורדות, התרמוסטט הפנימי יוצא מאיזון, ומזהה בטעות התחממות בגוף. בניסיון לקרר אותך, הוא מרחיב את כלי הדם, על מנת לשחרר חום. התוצאה היא גל חום. בלוטות הזיעה מתחילות לפעול ולשחרר זיעה כדי לקרר את הגוף. התוצאה: את מתעוררת דביקה מזיעה, עם דופק מהיר, ותחושת חרדה.

מעבר לעובדה שהזעת לילה מהווה מטרד לא קטן, יש לה השלכות על איכות השינה, על עייפות, על מצב הרוח ועליה במשקל, לכן חשוב לזהות ולטפל בתופעה.

יש מספר דברים שיכולים לעזור, למשל, טכניקות נשימה, שעוזרות גם בהפחתת גלי החום וההזעה וגם בהפחתת הלחץ. ביגוד נכון, קירור חדר השינה, תזונה מתאימה ופעילות גופנית נכונה, עשויים לעזור לקרר את הגוף, למנוע הזעה, ולשפר את איכות השינה.